Follow saya, thank you

My photo
nfrh_n blog
Assalamualaikum, terciptanya blog ini dimulakan dengan perkongsian nota-nota. Dan akan diteruskan insya allah dengan perkongsian ilmiah di masa akan dtg. Terima kasih kerana sudi membaca. Jazakallahu khair.

Recent in Technology

Trend video guna nama surah dalam Al-Quran tapi takda show ayat pun.


Assalamualaikum para pembaca, kali ni nak share potongan ayat Al-Quran yg digunakan dlm video seperti tajuk di atas, yang tengah trending sekarang ni. Contoh ayat yg diaorang pakai mcm kat bawah, and ada letak surah apa dan ayat berapa. So here it is, i make it easier for you gais to see and refer.

1. Kamu itu milikku bukan milik yang lain
- Surah Al-Baqarah : Ayat 156

2. Aku Bersumpah akan mencintaimu dengan cara yang berbeza
- Surah Al-Ahzab ayat 43


3. Letakkan Aku dalam hatimu maka aku akan meletakkan kamu dalam hati-ku
- Surah Al-Baqarah ayat 152 

4. Aku akan berlari ketika kamu memanggil namaku 
- Surah Al-Baqarah ayat 186

5. Jangan galau hambaku aku selalu bersamamu dan selalu ada untukmu
- Surah At-Taubah ayat 40










Post a Comment

0 Comments

Ad Code

Responsive Advertisement